2024-07-30

Svarbi informacija apie tarpvalstybinius atliekų vežimus

Tarpvalstybiniai atliekų vežimai (asociatyvi nuotrauka)

Nuo šių metų liepos 1 d. Lietuvos kompetentingos institucijos funkcijos tarpvalstybinių atliekų vežimų srityje perduotos Aplinkos apsaugos departamentui. 

Pagal 2006 m. birželio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą, atliekų išvežimui (eksportui) iš Lietuvos, kuriam taikoma išankstinio rašytinio pranešimo ir leidimo procedūra, būtina turėti finansinę garantiją arba lygiavertį draudimą. Ši garantija arba draudimas turi būti suteiktas pranešėjo arba jo vardu kito fizinio ar juridinio asmens. Finansinė garantija arba draudimas turi būti išduoti Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje įsteigto ir veikiančio banko, turinčio banko veiklos licenciją. 

Finansinė garantija arba lygiavertis draudimas atliekų išvežimo atveju turi būti suteiktas Aplinkos apsaugos departamento naudai. Garanto ar draudiko išmokėtos lėšos naudojamos pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisykles.  

Svarbu 

  • Pranešėjas privalo turėti finansinę garantiją arba lygiavertį draudimą, pagal kurį garantas arba draudikas įsipareigoja padengti nurodytas išlaidas: 

  1. transportavimo kaštus, 
  2. naudojimo ar šalinimo kaštus, įskaitant visų būtinų tarpinių operacijų. 
  3. 90 dienų trunkančio saugojimo kaštus. 

Tokia finansinė garantija ar lygiavertis draudimas turi būti skirtas padengti kaštus, susidarančius tais atvejais, kai vežimas, naudojimas ar šalinimas negali būti užbaigti taip, kaip buvo numatyta, ir tais atvejais, kai vežimas, naudojimas ar šalinimas yra neteisėti. 

Departamentui perėmus kompetentingos institucijos funkcijas tarpvalstybinių atliekų vežimų srityje, tikėtina, kad atsakymai ir procedūros gali užtrukti ilgiau nei įprastai. Atsiprašome už nepatogumus ir dėkojame už supratimą bei kantrybę šiuo pereinamuoju laikotarpiu. Daugiau informacijos apie tarpvalstybinius atliekų vežimus rasite čia