BDAR
gdpr

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


KLAUSIMAS

Ar įmonė, turinti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą, kuris dar nepanaikintas, bet neturinti taršos leidimo, kuris įmonei yra neprivalomas, privalo mokėti mokestį už aplinkos teršimą iš stacionarių taršos šaltinių?

ATSAKYMAS (2020-02-10)

Atsakydami į Jūsų paklausimą informuojame, kad Departamentas neįgaliotas oficialiai aiškinti įstatymų ar kitų teisės aktų ir jų taikymo, todėl teikiame Departamento specialistų nuomonę paklausime keliamu klausimu. Paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Departamento konsultacijos turinys.

Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 4 str. 1 d. nurodyta: ,,mokestį už aplinkos teršimą iš stacionarių taršos šaltinių moka aplinką teršiantys fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie Vyriausybės ar jos įgaliotų institucijų nustatyta tvarka privalo turėti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą arba taršos leidimą, kuriuose nustatyti teršalų išmetimo į aplinką normatyvai.“ Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. D1-259 patvirtintomis Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklėmis bei Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. D1-528 patvirtintomis Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklėmis (aktualiomis redakcijomis) nustatyti reikalavimai ir kriterijai, kuomet privaloma gauti leidimą eksploatuoti taršos šaltinius.

Vertinant teisinį reglamentavimą, pareiga mokėti mokestį už aplinkos teršimą iš stacionarių taršos šaltinių siejama su pareiga turėti leidimą (Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą arba taršos leidimą), o ne su jo išdavimo ir (ar) panaikinimo data.

Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad teisės aktų nuostatos dėl prievolės taršos šaltiniams eksploatuoti turėti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą arba taršos leidimą keičiasi. Todėl, skaičiuojant mokestį už aplinkos teršimą iš stacionarių taršos šaltinių, svarbu įvertinti, ar pagal galiojančius teisės aktų reikalavimus atskirais mokestiniais laikotarpiais įmonė privalėjo turėti leidimą eksploatuoti taršos šaltinius.

Ši konsultacija pateikiama pagal jos pasirašymo dieną galiojančius teisės aktus ir negali būti laikoma Departamento sprendimu konkrečioje situacijoje.

Paskutinė atnaujinimo data: 2021-07-12