BDAR
gdpr

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Ką daryti, jeigu nėra išvežamos komunalinės atliekos?

ATSAKYMAS (2021-12-13)

Informuojame, kad pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 31 ir 36 punktus komunalinių atliekų tvarkymo sistemų diegimas, antrinių žaliavų surinkimo ir perdirbimo organizavimas, sąvartynų įrengimas ir eksploatavimas, sanitarijos ir higienos taisyklių tvirtinimas ir jų laikymosi kontrolės organizavimas, švaros ir tvarkos viešose vietose užtikrinimas yra savivaldybių savarankiškosios funkcijos.

Papildomai pažymime, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (toliau – Įstatymas) 25 straipsniu savivaldybės įpareigotos organizuoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemas, būtinas jų teritorijose susidarančioms komunalinėms atliekoms tvarkyti, užtikrinti tų sistemų funkcionavimą, organizuoti atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kuris neegzistuoja, tvarkymą ir administruoti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimą. O pagal Įstatymo 2 straipsnio 41 dalį komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo administravimas – savivaldybės veikla nustatant komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo taisykles, priimant kitus teisės aktus, reglamentuojančius komunalinių atliekų tvarkymą, taip pat savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklių, kitų teisės aktų reikalavimų vykdymo kontrolė.

Atkreipiame dėmesį, kad pagal Minimalių komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės reikalavimų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. D1-857 „Dėl minimalių komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės reikalavimų patvirtinimo“, (toliau -Kokybės reikalavimai) 31 punktą antrinių žaliavų surinkimo iš atitinkamų atliekų surinkimo priemonių dažnumas nustatomas Sutartyje, jei ji sudaroma, ir turi atitikti vietos poreikius. Jei nėra Sutarties, antrinių žaliavų surinkimo iš atitinkamų atliekų surinkimo priemonių dažnumą nustato savivaldybė. Kokybės reikalavimų 53 ir 54 punktuose nustatyta, kad atliekų tvarkytojai privalo nedelsdami, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo pagrįsto atliekų turėtojo skundo dėl Paslaugos netinkamo teikimo ar neteikimo gavimo, imtis priemonių skunde nurodytoms priežastims pašalinti. Atliekų tvarkytojo ir atliekų turėtojo ginčus dėl Paslaugos netinkamo teikimo ar neteikimo, taip pat skundus dėl Atliekų tvarkytojo ar atliekų turėtojo veiksmų nagrinėja savivaldybė. Nesutinkant su savivaldybės priimtu sprendimu arba kai sprendimas per nustatytus terminus nepriimamas, gali būti kreipiamasi į teismą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

Dėl komunalinių paslaugų netinkamo teikimo reikėtų kreiptis į vietos savivaldybę.

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2021-12-16